Rady pro tanečnice a jak a kdy začít s tancem ?

Kdy a  jak začít s břišním tancem ?

Začít s tancem  může opravdu každá dívka i žena.

Orientální břišní tanec může provádět ženy celým jejich životem.

  • Při tanci orientálního břišního tance žena objevuje vlastní tělo, učí se vyjadřovat své pocity a myšlenky, ztělesňuje ženskost v mnoha  odstínech.
  • Ženy tak mohou ztělesnit tancem hravost života i svůj temperament a pocity.
  • Navíc k tanci nepotřebujete tanečního partnera. 
  • Břišní nebo-li orientální tanec je výborný také pro slečny. a to především na koordinaci těla.
  • Dámy zralého věku naopak tancem mohou reagovat na hormonální nerovnováhu v těle. 
  • Tanečnice každého věku si nalézají pozitivní vztah sama k sobě, k druhým a také k hudbě plné bubínků a „kudrlinek“. 
  • Buďte však k sobě trpělivá. Vzpomeňte si, jak jste se učila psát a číst. S taneční technikou je to stejné. Jakmile se naučíte v tanci číst a psát, můžete sama svým tělem skládat „taneční básně“ . ♥
  • Ženská energie a cykličnost žen spolu úzce souvisí. Tancem se naučíte rozumět sama sobě lépe a naučíte se pracovat s ženskou energií.
  • Některé ženy dávají přednost mužské energii, která může mít za následek psychosomatické problémy. V tomto světe ženská energie chybí. Proto tanec v kruhu žen, společné tvoření i samotné oblékání se do speciálních sukní je efektivní léčbou ženské energie. 
  • Prohloubíte svou vnitřní intuici, rozvíjíte kreativní energii. 

Zdravotní účinky orientálních břišních tanců na zdraví žen:

  • zpevníte si  svaly celého těla  a posilujete  kardiovaskulární systém současně
  • kardiovaskulární cvičení udržuje zdravý metabolismus a zvyšuje výdej energie
  • zvláště vhodný pro ženy, které mají sedavé zaměstnání, většinu času stojí, či mají pomalý metabolismus
  • pomáhá stimulovat metabolismus a očisťuje tělo od toxinů
  • během tance napřimujete  páteř a učíte se  správnému  držení těla , procvičuje především trapézy, svaly ramene, břišní , hýžďové a stehenní svaly . Zajímavou formou se soustředíte na tanec samotný a ne na procvičování svalových partií
  • v Evropě  i v USA je doporučován lékaři, ortopedy a psychology pro jeho terapeutické účinky
  • pomáhá Vám lépe spolupracovat před a během porodního procesu, porod se tak stává více harmonickou událostí
  • pomáhá ženám, které trpí menstruačními problémy
  • pomáhá ženám vyrovnat hladinu hormonů v období puberty i menopauzy
  • usnadňuje přechod mezi jednotlivými životními obdobími, také v období menopauzy
  • posiluje vnitřní orgány žen

Doporučení pro studentky tance:

  • Základy OT (orientálních tanců) studujte pod vedením profesionálních tanečnic minimálně 1 x týdně. A buďte zpočátku trpělivé.
  • Vzpomeňte si, jak jste se učily psát. Výsledky se dostaví, ale je zcela individuální jak rychle.  Sama si vyčleňte čas na procvičování orientálního tance doma. Například při hře s dětmi můžete tančit se závoji i šátky, takových příkladů jistě objevíte mnoho. Při vaření může protrénovat kroužky předloktí, či hadí paže. Nebo si vyčleňte čas jen sama pro sebe, čas kdy se budete věnovat pouze tanci.
  • Takto udržovaná tělesná kondice, spojená například s vyváženou stravou, vám nejen zlepší náladu, přidá na optimismu, ale také zlepší tělesné proporce a vylepší postavu. A to už za tu trochu námahy stojí .
  • Tančit můžete, i když třeba nemáte tanečního partnera. Jelikož pro orientální tance nepotřebujete speciální vybavení ani speciální postavu či kondici.
  • Stačí chuť tanec zkusit.

Těším se na tančenou ve spolku Shareefa

Kontaktujte mne pro soukromé lekce, profesionální výuku ve skupince, či pro taneční vystoupení na vaší akci. 
Kontaktní e-mail:
shareefa@shareefa.cz

 

břišní a orientální tance pro ženy

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*