Rady pro tanečnice a jak a kdy začít s tancem ?

Kdy a  jak začít s orientálním tancem ?

Začít s tancem  může opravdu každá dívka a žena.

Orientální břišní tanec, Bellydance, může provázet ženy celým jejich životem.

Při tanci orientálního břišního tance žena objevuje vlastní tělo. Ztělesňuje ženskost v mnoha  odstínech. Učí se vyjadřovat své pocity a myšlenky.  

  • Ženy ( jakéhokoliv věku) tak mohou ztělesnit tancem hravost života i svůj temperament a pocity.
  • Bellydance podpoří váš celkový zdravotní stav
  • Bellydance zvýší pružnost vašeho těla
  • Orientální tanec zvýší pohyblivost kloubů
  • Orientální tanec posílí plíce
  • Orientální tanec detoxikuje organismus
  • Orientální tanec zvýší metabolismus
  • Orientální tanec vylepší tvar postavy i stav pleti
  • Orientální tanec zvýší imunitu a napomůže omlazení těla i mysli
  • Orientální tanec je výborný také pro slečny. A to především na koordinaci těla.
  • K tanci Bellydance nepotřebujete tanečního partnera. 
  • Dámy zralého věku mohou reagovat na hormonální nerovnováhu v těle pomocí Bellydance tance. 
  • Tanečnice každého věku si nalézají pozitivní vztah sama k sobě, k druhým a také k hudbě plné bubínků a „kudrlinek“. 
  • Buďte však k sobě trpělivá. Vzpomeňte si, jak jste se učila psát a číst. S taneční technikou je to stejné. Jakmile se naučíte v tanci číst a psát, můžete sama svým tělem skládat „taneční básně“ . ♥
  • Ženská energie a cykličnost žen spolu úzce souvisí. Tancem se naučíte rozumět sama sobě lépe a naučíte se pracovat s ženskou energií.
  • Některé ženy dávají přednost mužské energii, která může mít za následek psychosomatické problémy. V tomto světe ženská energie chybí. Proto tanec v kruhu žen, společné tvoření i samotné oblékání se do speciálních sukní je efektivní léčbou ženské energie. 
  • Prohloubíte svou vnitřní intuici, rozvíjíte kreativní energii. 

Hlavní zdravotní účinky orientálních břišních tanců na zdraví žen:

  • zpevníte si  svaly celého těla  a posilujete  kardiovaskulární systém současně
  • kardiovaskulární cvičení udržuje zdravý metabolismus a zvyšuje výdej energie
  • zvláště vhodný pro ženy, které mají sedavé zaměstnání, většinu času stojí, či mají pomalý metabolismus
  • pomáhá stimulovat metabolismus a očisťuje tělo od toxinů
  • během tance napřimujete  páteř a učíte se  správnému  držení těla, procvičuje především trapézy, svaly ramene, břišní , hýžďové a stehenní svaly. Zajímavou formou se soustředíte na tanec samotný a ne tolik na procvičování svalových partií, čímž je pohyb zábavnější a také přínosný
  • v Evropě  i v USA je doporučován lékaři, ortopedy a psychology pro jeho terapeutické účinky
  • pomáhá Vám lépe spolupracovat před a během porodního procesu, porod se tak stává více harmonickou událostí
  • Bellydance pomáhá ženám, které trpí menstruačními problémy
  • pomáhá ženám vyrovnat hladinu hormonů v období puberty i menopauzy
  • Bellydance usnadňuje přechod mezi jednotlivými životními obdobími, také v období menopauzy
  • posiluje vnitřní orgány žen

Doporučení pro studentky tance:

  • Základy OT (orientálních tanců) studujte pod vedením profesionálních tanečnic minimálně 1 x týdně. A buďte zpočátku trpělivé.
  • Vzpomeňte si, jak jste se učily psát. Výsledky se dostaví, ale je zcela individuální jak rychle.  Sama si vyčleňte čas na procvičování orientálního tance doma. Například při hře s dětmi můžete tančit se závoji i šátky, takových příkladů jistě objevíte mnoho. Při vaření může protrénovat kroužky předloktí, či hadí paže. Nebo si vyčleňte čas jen sama pro sebe, čas kdy se budete věnovat pouze tanci.
  • Takto udržovaná tělesná kondice, spojená například s vyváženou stravou, vám nejen zlepší náladu, přidá na optimismu, ale také zlepší tělesné proporce a vylepší postavu. A to už za tu trochu námahy stojí .
  • Tančit můžete, i když třeba nemáte tanečního partnera. Jelikož pro orientální tance nepotřebujete speciální vybavení ani speciální postavu či kondici.
  • Stačí chuť tanec zkusit.

Těším se na tančenou ve spolku Shareefa

Kontaktujte mne pro soukromé lekce, profesionální výuku ve skupince, či pro taneční vystoupení na vaší akci. 
Kontaktní e-mail:
shareefa@shareefa.cz

 

břišní a orientální tance pro ženy

One Reply to “Rady pro tanečnice a jak a kdy začít s tancem ?”

  1. Pingback: Kurzy tance pro ženy a pro děti v Mladé Boleslavi 2022 – Spolek tance a orientální tanečnice Shareefa

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*