Častokrát jsem slyšela z úst žen, které začaly tančit orientální tanec ( bellydance) podobnou odpověď. Je to stejná, nebo obdobná odpověď:
“Já jsem začala tančit orientální tance, protože mám ráda tanec.“
„Byla jsem na dovolené v Egyptě (Turecku, Tunisu, Emirátech…) a moc se mi líbí třpytivé cinkací šátky a ta orientální hudba“.
„Mne tento orientální tanec úplně nadchnul, a to svou pestrostí stylů a dokonce i možností zapojení tanečních pomůcek v tanci, např. hůlka, závoje, činelky. Je to pestré. „
“ Při orientálním tanci se cítím konečně sama sebou.“
Zamyslíme-li se, co je to ono kouzlo orientálního tance, které si už podmanilo tolik žen a dívek? Není to móda, není to kvůli mužům. Tak co to tedy je?
Krouživými pohyby orientálního tance se totiž nenásilnou formou dostáváme hlouběji do svého nitra, tedy samy k sobě. Poznáváme samy sebe, své emoce i to, kým vlastně doopravdy jsme. Takže se protančíme k hluboké moudrosti své ženské podstaty. Ženy touží projevit svou celistvost a nezávislost a tančí. Dávají tím také najevo, že se cítí naplněné, silné, oslavují krásu a lásku, s níž ochranitelsky pečují o druhé, o sebe, ale i o své děti. Orientální tanec pomáhá zvládat hormonální nerovnováhu a její příznaky, otěhotnět, ale i zmírnit nepříjemné projevy menopauzy.
Své myšlenky a pocity vyjadřují ženy a dívky pohybem. Vyzkoušet si rozdílné projevy ženskosti a v bellydance tanci prožívat rozličné ženské role, to má přímo terapeutickou hodnotu. Ženy si orientálním tancem dokonce mohou odhalit vlastnosti až božské, které v sobě ukrývají. Orientální tanec dovoluje odhodit zábrany a pozapomenout na každodenní povinnosti. Pohybem v rytmu bubnů se podvolujeme okamžiku a otevíráme se hlubokému prožitku. Z takového prožitku načerpáme moc a sílu, protože nám odhaluje hluboko zasuté pravdy a moudrost, již ukrývá naše duše. Toto obnovení spojení s vlastním duchovním nitrem dodává mimořádnou energii a pocit síly. Při tanci bellydance ženy rozproudí a uvolňují energii a sílu z hloubi svého nitra. Budeme-li žít naplno a stejně opravdově se věnovat orientálnímu tanci, dojdeme k novému poznání vlastního nitra a k pocitu naplnění.
Zřejmě toto je tedy odpověď na otázku, co nás ženy tak přitahuje k břišnímu tanci, k bellydance, o kterém se říká, že je spjat se zemí. Je to velice oblíbená pohybová aktivita pro všechny věkové i pro všechny váhové kategorie žen a dívek.
Možná stojí za to, začít tančit bellydance už dnes, co říkáte, milé ženy? Dovolte si věnovat sama sobě čas.
Otevírám nové kurzy tance semestrálně. Dokonce vyučuji i soukroumě. Neváhejte se podívat do kurzy karty a nebo semináře. A nebo se ihned ozvěte a dostanete své místo v kurzu, či soukromou lekci.
Registrace na kurz bellydance je možná přes email shareefa@shareefa.cz
Podrobnosti k aktuálním kurzům tance bellydance v TS Shareefa z.s. naleznete především, a také, v kartě kurzy tance výuka, zde na mých stránkách o tanci https://shareefa.cz/2022/01/aktualnikurzy/
Těším se na Vás na lekcích bellydance milé tanečnice !
NOVĚ MÁM PRO VÁS TRÉNINKOVÉ TANEČNÍ SUKÝNKY
Všem tanečnicím spolku – mám pro vás novou krásnou zavazovací sukýnku. Ta pojme krásné boky každé tanečnice. Ať už máte boky štíhlé, či plnější, sukýnku si okolo boků uvážete. Informace na shareefa@shareefa.cz
Orientální tanec je tanec originálně egyptský, který byl vytvořen na Středním východě , a zahrnuje mnoho stylů. Hlavní styl, Raqs Sharqi, se etabloval na Západě od 90. let 19. století a těší se rostoucímu úspěchu. Znevažujícím způsobem někdy mluvíme v populární řeči o „ břišním tanci “. Tento tanec, orientání tanec Raqs Sharqi, je velmi elegantní a je ztělesněním elegantního tance a baletu v orientální formě. Oblast, ve které má orientální tanec svůj původ, zahrnuje území od Indie, přes Afriku, až po Španělsko….má mnoho druhů a variací, a každá z nich odráží kulturu daného státu z něhož pochází.
Klasické egyptské Raks Sharki je velice elegantní, a důraz se klade na propracovanou a kontrolovanou práci boky a správnou interpretaci hudby. Hudba často mění rytmus. V Egyptě by veřejně vystupující tanečnice měla mít zakryté bříško, proto se pod dvoudílný kostým nosí něco jako body stocking alias „tělová punčocha“. Oblíbené jsou též bohatě zdobené šaty vcelku.
Folklorní tance z Orientu
– Lidové tance, typické pro každý stát či oblast Orientu.
– V současné době je možno vidět i jejich zmodernizovanou – kabaretní podobu, např.: tanec s hůlkou, tanec se svícnem…
- Saidi „saedy“ (tanec s hůlkou, s holí) má svůj původ v jižním Egyptě, v oblasti zvané Saidy. Původně mužský tanec Tahtib, který byl ukázkou a prezentací umu v boji, převzaly i ženy coby zábavnou parodii. Tanečnice nebo tanečník jako pomůcku užívají hůl či hůlku. Tancuje se v tradičních dlouhých šatech nebo v jednodílných kabaretních variacích na tento oděv. Šaty mohou být zdobeny velkými flitry v řadách, či po okrajích oděvu. Mohou být v moderním kabaretním a barevném pojetí, určené na stage. A nebo mohou být šaty, alias galábky jednoduché, jednobarevné, více tradiční.
- Eskanderani (Melaya Laff) má historii sahající asi pouze 100 let zpátky. Je to rozverná prezentace oblasti a osobnosti z oblasti Alexandrie ( Egypt Středozemní moře) a vzhledu ženy. Tanečnice se chová mírně koketně, na sobě má krátké barevné šatičky s kanýrky a velikými flitry, jako obutí pantoflíčky na podpatku, někdy má obličej symbolicky zahalený háčkovanou zdobenou rouškou. Coby taneční pomůcka se užívá melaya laff – tradiční kus tmavého ženského velikého šálu, jakožto součást oděvu. Pro někoho je Eskanderany styl vyvinut průkopníkem Mahmoudem Redou ( Reda styl, Folkloric Reda group) a pro jiné je folklorní prezentací oblasti. Každopádně současná forma je forma divadelní, uzpůsobena jevištní divadelní formě tance, s využíváním diagonál. Tanec je svižný, hravý a velmi oblíbený.
- Khaleegy má svůj původ v oblasti Perského zálivu. Tanečnice pohupuje do rytmu tělem a hlavou, přitom opisuje různé kruhy či osmičky svými dlouhými rozpuštěnými vlasy. Tančí se v širokých bohatě zdobených šatech, které jsou oblečeny přes běžný oděv. Šaty na Khaleegy se nazývají Thoba, Thobe.
Fantasy Orient
je velmi často prezentován v Evropě a Americe. Zahrnuje jakýkoliv taneční projev s větším či menším podílem orientálního tance. V podstatě se sem dá zařadit vše, co není klasický kabaretní či folklorní tanec. Většinou se jedná o kombinace kabaretního orientálního tance s jinými tanečními styly, např. indicko-arabský mix, arabské flamenko, samba-orient… Velmi oblíbené jsou tance s efektními pomůckami jako jsou křídla egyptské bohyně Eset – Isis wings, závoje, šavle, svícny nebo různé typy vějířů, ohňové vějíře, hedvábné vějíře, a jiné.